Skip to main content
Jurnal »

[Proiectul START] De ce mișcarea și creierul fac echipă bună?

22 mai 2018
START SMIDA PHOTO

de Oana COLBEA, Asistent PR

START SMIDA PHOTO

Am primit invitația din partea Atletic Cluj de a fi parte a proiectului START în această vară. START este o competiție montană ce se desfășoară în Parcul Natural Apuseni, în luna august. Ne propunem ca parteneri ai acestui proiect să promovăm învățarea, mișcarea și un stil de viață sănătos!

Întregul proiect este gândit pe două etape, una de pregătire și una de competiție efectivă. Pregătirea înseamnă întâlniri cu specialiști în trei tipuri de ateliere: ateliere de dezvoltare personală, ateliere despre alergare și ateliere despre nutriție. Trainerii ATU (Delia SFECHIȘ și Răzvan GOGA) vor coordona 4 ateliere specifice astfel:

  • Atelierul 1Brainification (creierul de competiție)
  • Atelierul 2De la EU la NOI (formarea și identitatea e echipă)
  • Atelierul 3De la EU la NOI (comunicarea și încrederea în echipă)
  • Atelierul 4Pregătirea mentală pentru competiție (Cum știu campionii că vor câștiga chiar înainte de START?)

Iată câteva informații importante cu privire la înscriere și participare:

Sunt organizate două grupuri (maxim 50 participanți), iar fiecare grup va trece prin patru sesiuni cu componentă de sport, nutriție și dezvoltare personală organizate în decursul unei luni. Primul grup are dată limită de înscriere pe 4 iunie, iar al doilea pe 25 iunie. Echipele de alergători sunt formate din minim trei membri din cadrul aceleiași companii, iar în taxa de participare sunt incluse cele patru ateliere (sport, nutriție și dezvoltare personală), mesele, intrarea la START și intrarea la Smida Jazz Festival.

Mai multe despre eveniment găsești pe Facebook și pe site-ul Atletic  Cluj.

Despre mișcare și creier

  • Dacă nu ești încă hotărât să îți înscrii echipa, îți dăm câteva motive care îți pot face alegerea mai ușoară:
  • Când mergem la plimbare, inima începe să pompeze mai repede, circulând mai mult sânge și oxigen nu doar către mușchi, ci spre toate organele — inclusiv spre creier;
  • Experimentele au arătat faptul că după sau în timpul exercițiilor fizice, chiar și dintre cele mai ușoare, oamenii performează mai bine la teste de memorie și atenție
  • De asemenea, mersul de jos și alergarea în aer liber, făcute într-o manieră regulată, influențează noi conexiuni între celulele creierului, încetinește deteriorarea țesutului cerebral ce vine odată cu vârsta, crește volumul hipotalamusului (parte importantă a creierului resposabilă cu memoria) și stimulează creșterea de noi neuroni (neurogeneza) și a legăturilor dintre ei (sinapsogeneza);
  • Unele studii sugerează faptul că petrecerea timpului în spații verzi poate ajuta la întinerirea resurselor mentale
  • Alergarea, fie de o intensitate mai mare sau mai scăzută, îmbunătățește capacitatea de a învăța și de a reține noi informații și cuvinte noi în vocabular;
  • Alergarea este asociată în studii cu o memorie mai eficientă;
  • Efortul fizic îmbunătățește încrederea în sine;
  • Îmbunătățește creativitatea.

“Se pare că în momentul în care picioarele încep să se miște, gândurile încep să curgă.”
– Henry David Thoreau

Persoană de contact: Călin CRIȘAN
E: calincrisan2010@gmail.com
M: +40-726.300.923


Resurse:

Ferris Jabr – Why Walking Helps Us Think, The New Yorker, 2014
Marc G. Berman, John Jonides, Stephen Kaplan – The Cognitive Benefits of Interacting With Nature, Sage Journals, 2008
O’Dell, Galvez BA, Ball AJ, Marshall JF – Running wheel exercise ameliorates methamphetamine-induced damage to dopamine and serotonin terminals – Synapse. 2012
Hannah Steinberg, Elizabeth A Sykes, Tim Moss, Susan Lowery, Nick LeBoutillier, Alison Dewey – Exercise enhances creativity independently of mood – British Journal of Medicine, 1997
Dorothy L. Schmalz, Glenn D. Deane, Leann L. Birch, Kirsten Krahnstoever Davison – A Longitudinal Assessment of the Links Between Physical Activity and Self-Esteem in Early Adolescent Non-Hispanic Females, J Adolesc Health. 2007
Aguiar AS Jr, Castro AA, Moreira EL, Glaser V, Santos AR, Tasca CI, Latini A, Prediger RD. – Short bouts of mild-intensity physical exercise improve spatial learning and memory in aging rats: involvement of hippocampal plasticity via AKT, CREB and BDNF signaling, 2011
Winter, Breitenstein C, Mooren FC, Voelker K, Fobker M, Lechtermann A, Krueger K, Fromme A, Korsukewitz C, Floel A, Knecht S. – High impact running improves learning, 2007

Photo credit: START

Recomandă și altora